Friday, October 23, 2015

Bunga Orkid Cymbidium

Dalam pemilihan orkid, pilihan spesies adalah unik dan indah. Ramai yang takut orkid biasanya disebabkan oleh maklumat yang tidak betul tentang cara penjagaan terharu mereka. Mereka adalah tanpa keraguan salah satu daripada spesies paling popular di flora yang semakin meningkat di seluruh dunia. Dengan nasihat daripada pengeluar yang berpengalaman akan menjadi banyak kejayaan dalam budaya dan budaya negara ini.

Cymbidium orkid mempunyai akar panjang dan ditanam di dalam pasu yang mendalam supaya akar mempunyai banyak ruang untuk berkembang. Periuk bekerja periuk terlalu luas, sempit dan mendalam lebih baik besar menjejaskan pertumbuhan akar baru yang berlaku terlalu banyak tenaga dari kilang. Periuk Deep jadi menyimpan akar tumbuh panjang dan meninggalkan sistem tenaga untuk menjaga di atas tanah, tumbuh batang tinggi dengan banyak bunga. Ia adalah penting bahawa akar kekal lembap. Apabila memilih sokongan untuk plug anda tidak mahu menyimpan sesuatu yang terlalu banyak kelembapan. Ia juga mesti kering dalam kelajuan yang tetap, sehingga tidak ada beg yang basah. Iklim yang dirugikan jenis sokongan juga boleh dipilih untuk mengambil jumlah yang tepat kelembapan. Jika anda tinggal di iklim yang kering, batu boleh bersaing dengan kerja yang sedikit pada kulit kayu kelembapan. Di tanah lembap Rock boleh bekerja terbaik untuk mengekalkan keseimbangan yang betul.

Orkid Cymbidium
Orkid Cymbidium
Pengeluaran semula Cymbidium orkid dicapai dengan membahagikan dan penanaman semula. Jika diambil ke dalam periuk dalam, lampu harus mudah dipisahkan dan lagi sayur. Jika anda tidak boleh menghasilkan semula pemasangan anda, ia masih penting untuk menukar tanah setiap beberapa minggu untuk menjaga tumbuh-tumbuhan anda berkembang lebih banyak ruang dan peluang. Jika anda mengeluarkan akar alam sekitar, ini adalah masa yang baik untuk memeriksa dan melihat bagaimana reput akar, kering dan berada dalam keadaan miskin atau mereka lemak dan sihat itu. Dibahagikan, akar perlu dirawat untuk mengelakkan kerosakan kepada sistem. Sulfur Elemental harus dilakukan dengan baik.

Penyiraman boleh pergi tentang dua kali seminggu, bergantung pada keadaan. Adalah lebih baik untuk air di sekeliling pinggir menambah untuk mengalirkan air keluar tangki melalui akar akses lambat untuk air di dalam air dan bukannya secara langsung melalui mereka. Dengan semburan, anda boleh menambah baja selepas menyembur, bunga dan kuku tanah.

Anggerik Cymbidium
Anggerik Cymbidium
Jika anda tinggal di utara, mungkin anda perlu membiarkan orkid Cymbidium anda 70 peratus teduh. Di selatan, anda boleh meningkatkan jumlah ini. Apabila daun mula membengkok dan melepak, ini mungkin disebabkan oleh keadaan pencahayaan lemah. Apabila lampu kuning-hijau daun, anda mungkin boleh mengurangkan cahaya. Suhu adalah penting untuk mengekalkan dengan tidak lebih daripada 20 darjah antara siang dan malam.

Dengan tips ini, anda akan dapat orkid Cymbidium berkembang bahagia dan sihat dengan banyak bunga yang menjaga rumah anda penuh dengan keindahan dan ketenangan.

No comments:

Post a Comment