Tuesday, October 13, 2015

Bunga Orkid Dendrobium


Orkid dendrobium adalah berbeza dalam saiz, bentuk dan habitat yang lebih. Ia adalah salah satu daripada genus terbesar keluarga orkid. Mereka dijumpai terutamanya di kawasan-kawasan tropika di Asia dan kawasan tanah tinggi di New Guinea. Mereka adalah orkid tumbuhan berkembang, wilayah dalam kawasan gunung di kawasan tanah rendah. Mereka boleh ditanam di dalam persekitaran yang lembap, sejuk atau panas. Oleh kerana sifat mereka yang berbeza, ia adalah sukar untuk memastikan bahawa butir-butir yang tepat dendrobium jenis orkid.

Walaupun dendrobium alam yang berbeza, mereka sentiasa pilihan yang baik untuk memulakan penanam orkid untuk kemudahan nafkah kekerasan dan ketahanan. Orkid dendrobium berkembang dengan jayanya, anda memerlukan persekitaran yang habitat semula jadi, kelembapan udara, suhu dan cahaya kemampuan mereka memegang, serta mewujudkan memberi makan dan air perlu meniru.

Orkid dendrobium
Orkid dendrobium
Tenang dendrobium dan fasa pertumbuhan jelas. Pertumbuhan fasa bermula pada musim bunga dan berakhir pada musim gugur. Kemudian tempoh yang lain bermula pada akhir musim yang semakin meningkat. Tempoh rehat adalah masa yang terbaik untuk repot, kerana ini tumbuhan orkid yang tinggi cenderung selepas 2 hingga 3 tahun, pot bunga.

Terdapat dua ciri-ciri yang sama bagi semua dendrobium utama tahu. Mereka suka mereka banyak cahaya dan banyak. Anda juga di dalam pasu kecil di mana akar tumbuh terhad. Sama ada mereka tumbuh di tempat panas atau sejuk, gunung atau dataran boleh selagi kerana mereka mendapat banyak cahaya terang dan membesar di dalam pasu kecil, orkid dendrobium gembira untuk berkembang.

Tetapi sudah tentu ia membantu lebih dendrobium tips penjagaan orkid. Tips ini akan memastikan bahawa anda berada di luar orkid dendrobium anda, yang terbaik. Perhatikan dan ikuti tips ini untuk memastikan kejayaan dendrobium penjagaan orkid.

Melemparkan beberapa lampu. Kerana mereka mahu cahaya yang terang, tempat terbaik di sebelah timur yang di rumah, di mana mereka dapat menikmati waktu pagi dan mengelakkan matahari tengah hari yang kuat. Untuk mengelakkan tumbuhan terbakar cahaya matahari langsung.

Dendrobium
Dendrobium
Mereka suka air dan kelembapan. Dendrobium aktif berkembang memerlukan kelembapan relatif 50-60% dan air dengan kerap, tetapi tidak terlalu banyak. Bagi kawasan-kelembapan yang rendah, gunakan dulang kelembapan atau air dengan kerap tergantung dendrobium periuk. Selepas tumbuhan matang, biarkan ia kering sebelum ini. Sekali lagi air orkid anda.

Panas atau sejuk? Dendrobium iklim sejuk suhu 10-24 darjah Celsius (50-75 darjah Fahrenheit) lebih digalakkan. Iklim panas atau panas suhu yang mereka lebih suka untuk menjadi antara 16-30 darjah Celsius (52-86 darjah Fahrenheit). Dan, dendrobium antara iklim mereka menikmati suhu 14-26 darjah Celsius (58-79 darjah Fahrenheit).

Penggunaan baja. Feed dendrobium anda secara tetap, tetapi masa terbaik dalam konteks budaya dan mekar apabila pada. Penggunaan yang rendah baja atau baja organik larut. Permohonan adalah sentiasa seimbang dan tidak lebih daripada menyuburkan.

Anggerik dendrobium
Anggerik dendrobium
Adakah saya perlu repot? Repot orkid anda setiap dua hingga tiga tahun, atau apabila akar keluar dari periuk orkid. Masa terbaik untuk periuk apabila pertumbuhan baru bermula. Pot menyediakan tetap dalam periuk orkid kecil dengan saliran dan pengudaraan yang mencukupi.

Bertentangan dengan apa yang orang kata, dendrobium penjagaan orkid adalah sangat mudah. Jika anda mempunyai maklumat yang betul, bagaimana mereka berkembang dan persekitaran pertumbuhan mereka semakin dendrobium anda stres percuma dan orkid anda akan gembira.

No comments:

Post a Comment