Wednesday, October 14, 2015

Masih Tentang Orkid Dendrobium


Semua orang suka orkid. Dengan lebih daripada 22,000 jenis, ada sesuatu untuk semua orang. Semua kaum, Dendrobium amat popular dengan perubahan autonomi dari 1200 untuk 1600. Mereka hidup di dalam habitat yang berbeza, termasuk padang pasir Australia, hutan tanah rendah tropika dan Himalaya. Bunga orkid Dendrobium yang hampir sama dengan pelbagai lagi popular, Phalaenopsis, pergi mencari bunga yang sama. Tetapi daun Dendrobium jatuh pada musim sejuk dan musim luruh, apabila Phalaenopsis adalah berterusan.

Orkid Dendrobium
Kesihatan manfaat Dendrobium

Orkid Dendrobium telah menyediakan kualiti perubatan tambahan kepada kecantikan mereka untuk menguji. Orang Cina yang digunakan pada tumbuhan ini sebagai sebahagian daripada lima puluh herba asas dalam rawatan pelbagai penyakit. Juga diuji dalam kajian perubatan Barat dan terbukti tumbuhan ubatan yang berkesan. Selain nilai perubatan, adalah salah satu sebab mengapa Dendrobium adalah houseplants ideal keupayaan untuk menyerap dan membuang bahan kimia yang merosakkan seperti toluena dan xilena di udara, sehingga yang bersih dan segar di bahagian dalam.

Dendrobium mempunyai keperluan yang berbeza

Apabila merancang orkid Dendrobium, ia difahami bahawa penjagaan yang diperlukan adalah berbeza daripada orkid lain. Salah satu ciri-ciri yang membuat cara ini mereka daripada cahaya. Yang menghairankan, suhu Dendrobium 50 darjah. Oleh itu, mereka tumbuh terbaik dalam cahaya semula jadi, tetapi lampu digunakan dengan berkesan dalam keadaan cahaya yang rendah.

Orkid Dendrobium
Kelembapan adalah Vital

Kunci kepada kejayaan dalam budaya orkid Dendrobium dan pastikan anda membuat kelembapan yang betul. Digunakan antara 50 hingga 60 peratus dan optimum untuk memeriksa kandungan kelembapan meter kelembapan. Untuk menjaga tumbuhan basah batang dan daun boleh disembur dengan semburan halus air, walaupun ia adalah penting yang perlu dibesar-besarkan, yang boleh menyebabkan bukan untuk menyembur acuan.

Cantik dan sihat

Orkid Dendrobium yang tumbuh di mana-mana yang unik, tetapi sekiranya ia diletakkan di dalam rumah, perhatian khusus perlu dibayar. Ini jenis orkid berkembang bukan sahaja mencantikkan alam sekitar, tetapi boleh termasuk faedah perubatan dan persekitaran yang sihat untuk menawarkan!

No comments:

Post a Comment