Friday, October 23, 2015

Cara Penjagaan Orkid Cymbidium

Orkid Cymbidium sering digunakan untuk korsaj atau bunga dipotong kerana bunga yang besar. Hujung A boleh sehingga 30 bunga, setiap pengukur antara empat hingga enam inci. Bunga-bunga ini boleh kita lihat baik untuk lebih daripada dua bulan selepas ia dipotong. Jika anda sedang mencari satu orkid ini, terdapat beberapa perkara yang anda perlu tahu terlebih dahulu. Artikel ini akan mengajar anda bagaimana untuk menjaga orkid Cymbidium.

Cahaya

Orkid ini tumbuh dengan baik secara umum, jika udara untuk sebahagian besar tahun yang diterima. Anda perlu memberi cahaya sebanyak mungkin. Tetapi dia tidak pernah terdedah kepada cahaya matahari, kerana mereka membakar daun. Selepas pentadbiran jumlah yang sesuai cahaya, daun hijau tumbuhan dan tegas.

Orkid Cymbidium
Orkid Cymbidium
Air

Orkid Cymbidium suka untuk mengambil air yang banyak dan mengekalkan kelembapan. Oleh itu, anda mesti memberi mereka air kerap. Pastikan anda mendapatkan periuk teguh. Ini adalah penting terutamanya semasa pertumbuhan aktif Mac hingga Oktober. Dalam bulan-bulan sejuk, anda boleh menyimpan periuk sedikit kurang lembap.

Suhu

Secara semula jadi, orkid ini terdapat di kawasan tropika dan subtropika di dunia. Mereka mesti menyediakan suhu kira-kira 80 darjah Celsius pada waktu siang. Suhu perlu lebih sejuk pada waktu malam. Cuba 50 hingga 65. Tumbuhan ini menyimpan sangat kukuh, supaya mereka boleh hidup suhu yang melampau untuk masa yang singkat.

Orkid Cymbidium
Orkid Cymbidium
Baja

Cymbidiums perlu diberi dua kali bulanan baja cecair dari Januari hingga Julai. Pada bulan-bulan gelap dan sejuk musim sejuk, anda perlu memberi mereka makan dan menjaga mereka kurang kering. Dari Ogos hingga Disember, anda perlu menyuburkan tanaman sebulan sekali.

Repotting

Orkid Cymbidium tumbuh dengan baik apabila disimpan di dalam periuk itu. Oleh itu, anda tidak perlu terlalu banyak untuk mengganggu sistem. Anda hanya perlu repotting sebagai pseudo-mentol di tepi periuk. Anda perlu menunggu selepas repotting kilang untuk bunga. Selepas repotting orkid, anda mempunyai air mudah.

No comments:

Post a Comment