Thursday, October 15, 2015

Orkid Cymbidium

Orkid Cymbidium mungkin orkid tertua ditanam di dunia. Rekod-rekod lama dari masa Confucius pada 500 SM, menemui bukti bahawa orkid ini membesar di China kembali kira-kira 2500 tahun. Ia berasal dari China, Jepun, India, utara sepanjang jalan melalui Himalaya ke Asia Tenggara dan utara Australia.

Cymbidiums atau Cym seks, yang terdiri daripada kira-kira 52 spesies daun luruh sepanjang tahun. Spesies ini secara rasmi disampaikan oleh Olof Swartz pada tahun 1799 Nama berasal dari kumbos perkataan Yunani Cymbidium (= lubang atau rongga) merujuk kepada bentuk bahagian basal bibir. Ia dianggap sebagai orkid separa semula jadi yang tumbuh secara semula jadi ke atas bahan organik massa lembap lembut.

Mempunyai bunga yang dikumpulkan dan setiap bunga mempunyai diameter 5 hingga 10 cm. Bunga berlaku sekurang-kurangnya 15 bunga di musim sejuk. Cymbidiums mempunyai pelbagai warna, hijau, putih, krim, kuning, hijau, coklat, oren, merah jambu dan merah, yang termasuk hitam dan biru dikecualikan. Di samping itu kepada warna-warna asas, anda juga akan mendapati beberapa warna jenama lain.

Orkid Cymbidium
Orkid Cymbidium
Bunga Blooming.Cymbidium ditentukan oleh kombinasi penurunan suhu dan pengurangan air. Thumbnail hibrid hasil daripada lintasan sejuk orkid Cymbidium iklim dengan rumah hijau, mereka adalah suhu agak bebas rendah untuk berkembang maju. Tetapi kedua-dua mekar pada musim sejuk adalah masa yang terbaik untuk Cymbidium anda perlu berada dalam lagi.

Suhu. Cymbidiums sebagai spesies orkid yang paling popular yang berkembang maju dalam iklim sejuk dan baru-baru ini melengkapkan kebangkitan luar biasa dikuasakan oleh Cymbidium hibrid kecil dibuat diiktiraf. Ini Cymbidium kecil adalah lebih mudah untuk menyampaikan dan lebih mudah untuk mengawal berbanding jenis yang lebih tua.

Pergantungan suhu sejuk akan dapat Cymbidium jenis yang lebih tua hidup dengan lebih lama suhu sejuk diaktifkan. Adalah berbeza dengan jenis yang lebih tua dari suhu malam Cymbidium pada 40 darjah F atau 4.5 ° C menentang mekar hibrid Cymbidium sedikit kurang bergantung kepada suhu yang sejuk.

Bunga orkid Cymbidium
Bunga orkid Cymbidium
Light. Cymbidiums memihak kepada cahaya matahari Belang-Belang atau lebih atau 50% naungan, jika anda mengambil berat tentang mereka di rumah hijau itu. Berkenaan dengan keamatan, fc cahaya agak kuat 2500-3000 mencukupi. Jika anda menjaga tumbuhan rumah untuk mengambil, dengan mengelakkan di bawah matahari musim panas, tetapi cahaya matahari langsung. Masa yang terbaik ialah pada waktu pagi apabila matahari masih rendah dan pada waktu tengah hari rendang.

Pengairan. Air yang banyak semasa musim tanaman boleh dilakukan pada musim bunga, musim panas dan musim luruh. Gunakan air tulen untuk hasil yang terbaik, paling suci, yang terbaik. Garam boleh membina dalam air paip harus dielakkan kerana mereka menyakiti Cymbidium anda. Apabila musim sejuk datang dan berbunga itu berlaku, anda perlu mengurangkan pengairan secara drastik, tetapi ia tidak harus dikeringkan sepenuhnya. Semak sederhana menerapkan dengan jari untuk menentukan sama ada terdapat kelembapan yang mencukupi.

Baja. A penggunaan baja seimbang dan baja rendah dengan dos yang disyorkan 20-20-20 nisbah adalah untuk melakukan dengan baik pada musim bunga dan musim panas. Untuk mengelakkan pengumpulan kemungkinan baja curahan campuran pot untuk mengelakkan air hujan murni pada semua 4 pengairan. Pada musim luruh dan musim sejuk, mengurangkan kekuatan baja separuh dos yang disyorkan.

Sebagai sebahagian daripada ciri-ciri adalah mungkin untuk mengembangkan Cymbidiums di tengah dan di kawasan pantai di Amerika Syarikat dan kawasan subtropika lain. Unsur biasa adalah suhu e-mel yang boleh membunuh mereka.

No comments:

Post a Comment