Friday, October 23, 2015

Cymbidium Orkid

Adakah anda ingin orkid yang mekar pada musim sejuk dan menunjukkan bunga yang cantik cantik itu semakin meningkat sejak beberapa bulan? Kemudian pilih dipanggil Cymbidium orkid.

Orkid Cymbidium adalah orkid yang sangat istimewa. Kerana kenyataan bahawa mereka tumbuh secara semulajadi di rantau Himalaya, membuat Cymbidium penyesuaian untuk menyejukkan suhu bagi petani di negara-negara yang mempunyai iklim sederhana yang sesuai. Malah, apabila kebanyakan orkid menderita pada suhu sekitar 50 darjah Celsius, orkid Cymbidium boleh dengan mudah dalam suasana yang hidup berdekatan dengan 40 darjah Celsius.

Terdapat beberapa peraturan yang anda perlu mengambil kira apabila ia datang kepada Cymbidium berkembang orkid di rumah atau di taman.
Cymbidium
Cymbidium
Walaupun banyak spesies orkid perlu repotting setiap dua atau tiga tahun, Cymbidium tidak mahu repotted. Keadaan hanya di mana anda mahu untuk repot orkid Cymbidium anda apabila akar juga ditanam untuk periuk, di mana tumbuhan itu.

Satu lagi aspek yang jenis ini menjadikan orkid lain memerlukan air dan cahaya. Cymbidium anda memerlukan lebih banyak air daripada lain-lain jenis orkid pada musim bunga dan musim panas. Satu amalan yang baik adalah untuk meletakkan tumbuhan Cymbidium anda di dalam bakul dengan selat dengan saliran yang baik. Dengan cara ini, akar menjadi sebahagian besar aliran udara juga.

Cymbidium
Cymbidium
Berkenaan dengan cahaya, perbezaan yang paling ketara kepada spesies lain orkid Cymbidium yang cahaya matahari langsung boleh diterima, dengan syarat bahawa suhu tidak kaku panas.

Akhir sekali, jika anda seorang pencinta orkid, ia adalah sangat menarik untuk menggabungkan budaya orkid Cymbidium dengan spesies lain. Seperti yang anda tahu, kebanyakan jenis orkid mekar pada musim bunga atau musim panas. Tidak demikian dengan Cymbidium yang mekar pada musim sejuk. Di samping itu, bunga boleh bertahan antara dua hingga tiga bulan. Dengan memilih Cymbidium dan jenis-jenis orkid untuk taman anda, anda taman yang dihiasi dengan indah orkid untuk beberapa bulan menikmati setiap tahun.

No comments:

Post a Comment