Monday, October 12, 2015

Cara Penjagaan Orkid Vanda

Orkid Vanda adalah orkid yang menakjubkan boleh ditanam agak mudah. Budaya orkid Vanda di rumah anda sendiri tidak sukar. Orkid ini adalah orkid monopodial. Pertumbuhan orkid ini bukannya mahkota bunga. Bunga yang dijumpai di dalam warna-warna terang pepejal seperti biru, ungu, oren dan kuning. Biasanya datang bunga Vanda biasanya lapan hingga sepuluh bunga, yang naik dari pangkal daun dan akan kekal selama beberapa minggu.

Lampu

Budaya Vanda mempunyai banyak cahaya. Matahari langsung dan petang boleh mudah diterima oleh Vanda apabila terdedah kepada matahari beransur-ansur. Pastikan anda perlahan pada cahaya semasa anda sedang menyesuaikan apa-apa kenaikan pencahayaan. Anda mempunyai segala-galanya cahaya matahari waktu pagi apabila anda boleh.

Suhu

Orkid ini biasanya dipersembahkan sebelah panas dipatuhi. Bunga-bunga mekar apabila suhu malam mana-mana antara lima puluh hingga 70 ° C dengan suhu siang hari antara 65 dan 95 ° C

Penjagaan orkid vanda
Orkid Vanda
Penyiraman

Garis air pada prinsip yang perlu diikuti semasa penanaman orkid, yang jauh lebih banyak haba lebih banyak air, kurang suhu air lebih kurang! Bergantung kepada suhu yang ditanam untuk berkembang orkid berkembang di dalam bekas di sekitar beberapa kali ditaburkan 7 hari. Pada musim panas, jenis tumbuh-tumbuhan mungkin perlu disiram setiap 4-5 hari. Vanda bakul mampu untuk mendapatkan air dengan kerap. Tumbuh-tumbuhan perlu disiram setiap hari semasa musim panas. Vanda sentiasa kering di antara waterings. Anda perlu sentiasa cuba untuk air tumbuh-tumbuhan mungkin mengalami dehidrasi pada waktu pagi untuk daun hanya selepas gelap. Untuk bakteria dan kulat untuk mencegah penyakit sentiasa Physan 20 kali sebulan dalam budaya orkid.

Kelembapan

Vanda umum sebaik-baiknya 60 hingga 80% kelembapan. Kelembapan yang tinggi adalah tempoh berbunga, yang biasanya berlangsung dari musim bunga jatuh sangat perlu untuk lewat. Orkid Vanda berkembang di dalam air musim panas benar-benar harus ditambah dengan kabus setiap hari dedaunan.

Cara penjagaan orkid vanda
Orkid vanda
Baja

Vanda orkid kejayaan anda mempunyai pelabur baja keperluan sengit. Anda perlu terus disenyawakan dapat.

Pot

Vanda adalah sangat mudah untuk berkembang di dalam bekas. Orkid Vanda berkembang di dalam bekas, anda perlu repot sekali setiap dua tahun. Repotting benar-benar perlu dilakukan di musim musim bunga.

No comments:

Post a Comment