Monday, October 12, 2015

Tentang Orkid Vanda

Vanda Orchid terdiri daripada lima puluh spesies keluarga orkid. Bunga-bunga yang jatuh dilihat dengan cara ini, adalah beberapa jenis utama orkid. Ciri-cirinya yang amat berharga buat kacukan, yang kemudiannya disebarkan di seluruh dunia. Kebanyakan orkid Vanda berada dalam senarai spesies terancam dalam kes ini kerana tanah itu, kemusnahan habitat semula jadi mereka. Vanda jenis boleh didapati di negara-negara di seluruh dunia.

Vanda
Vanda
Orkid Vanda biasanya tumbuh pada tumbuh-tumbuhan lain. Berbeza dengan mistletoe, mereka tidak mencuri sumber-sumber tetamu mereka. Jangan pernah tumbuh di tumbuhan lain. Mereka berkembang kepada apa yang boleh didapati untuk menyediakan beberapa struktur. Tiang telefon adalah contoh yang baik. Semua orang tumbuh dari akar tunggal. Panjang rod boleh menjadi sangat pendek atau sangat panjang, bergantung kepada spesies. Bentuk ini telah dipilih oleh persekitaran orkid. Vanda tumbuh di kawasan iklim kering silinder meninggalkan bahawa untuk boleh membantu menyimpan nutrien tebal. Dalam iklim lembap, daun cenderung lebih luas dan mendatar.

Bunga datang dalam pelbagai warna. Satu bayangan kuning coklat dengan tompok coklat pada orkid Vanda paling kerap. Putih, hijau, oren, merah, merah wain, kuning dan biru ungu beberapa warna jarang. Orkid daripada genus Vanilla yang hanya dibuka selama 24 jam. Vanda boleh mengambil masa sehingga tiga minggu selepas mereka telah dibuka. Mereka mengeluarkan bunga biasanya empat hingga enam kali setahun. Salah satu jenis Vanda Vanda Coerulea amat berguna untuk biru-ungu warna bunga yang luar biasa. Ia adalah salah satu daripada beberapa bunga orkid semula jadi, untuk menghasilkan warna.

Vanda
Vanda
Konvensyen Perdagangan Antarabangsa Mengenai Spesies Terancam (CITES) membantu untuk mengawal selia perdagangan antarabangsa mengenai spesies terancam. Beliau bertanggungjawab bertanggungjawab terhadap flora dan fauna di bawah Akta spesies terancam. Ini penting bagi pemuliharaan orkid Vanda kerana ia adalah untuk mencegah perdagangan dalam spesies terancam mengancam survival spesies. Semua pembelian dan penjualan tumbuhan ini adalah dilindungi oleh Perjanjian ini. Orkid yang disenaraikan dalam Lampiran II Konvensyen. Ia juga dikenali sebagai Perjanjian Washington. Malangnya, terdapat banyak negara yang belum menandatangani kontrak dan tidak menyokong peruntukan perdagangan. Semoga orkid Vanda akan terus hidup dan berkembang maju walaupun ancaman.

No comments:

Post a Comment