Tuesday, October 13, 2015

Orkid Dendrobium


Walaupun terdapat banyak spesies orkid, tidak seperti yang pelbagai sebagai dendrobium orkid. Terdapat kira-kira 1200-1600 spesies individu genus ini. Tidak mempunyai kepelbagaian itu dalam pelbagai habitat mereka. Mereka yang berkembang maju di Himalaya, hutan tanah rendah tropika dan mendapati padang pasir Australia.

Bunga orkid Dendrobium meniru pelbagai popular lain kerana Phalaenopsis dipaparkan. Perbezaannya ialah bahawa jenis Phalaenopsis gigih dan Dendrobium Orchid daun pada musim luruh dan musim sejuk jatuh. Ini datang adalah sangat kuat dan warna yang sangat popular di rangkaian bunga potong.

Orkid ini telah menunjukkan bahawa ciri-ciri perubatan banyak. Ia sering digunakan dalam perubatan Cina sebagai salah satu daripada lima puluh herba asas. Di samping itu, ia telah mendapati bahan kimia yang berbahaya, seperti xylene dan toluena, untuk membuang udara.

Dendrobium orchid
Dendrobium orchid
Orkid Dendrobium membesar kebanyakan jagaan mereka adalah berbeza daripada lain-lain jenis orkid. Salah satu perkara yang orkid ini seperti cahaya untuk membuat bentuk yang kedua. Ia mungkin sehingga 50 peratus cahaya. Cahaya semula jadi adalah yang terbaik, tetapi anda boleh menyalakan mentol jika diperlukan.

Tidak seperti orkid perbezaan 20 darjah antara suhu siang dan malam, kawasan yang sesuai antara 50 dan 90 darjah boleh dirawat dengan variasi sehingga 10 darjah antara siang dan malam.

Kelembapan adalah faktor penting untuk kejayaan jenis ini juga orkid. Kelembapan perlu sekitar 50 hingga 60 peratus. Anda boleh Kandungan Lembapan di kedai haiwan kesayangan anda dalam kawalan reptilia bekalan dipilih. Anda boleh menggunakan daun dan batang kabus dengan botol air, selagi anda memastikan anda tidak berada di dalam air dan anda membuat ia.

Dendrobium orchid
Dendrobium orchid
Berbeza dengan orkid orkid Dendrobium lain seperti repotting kerap perlu repotted setiap tiga tahun. Ini memastikan bahawa akar tumbuhan untuk berkembang terganggu masa yang mencukupi.

Ia telah dilaporkan bahawa beberapa bunga berlangsung selama sehingga sepuluh bulan. Walaupun ini mungkin tidak sentiasa menjadi kes itu, orkid Dendrobium membawa satu pengaturan sejambak paling popular dan boleh keindahan dalam rumah anda.

No comments:

Post a Comment