Monday, October 12, 2015

Orkid Vanda

Vanda Orkid indah tumbuh secara semulajadi di Asia, India, Filipina, New Guinea dan tempat-tempat lain. Anda di epifit, yang bermaksud bahawa kulit kayu dalam persekitaran masing-masing. Daun yang pelbagai bentuk bergantung kepada persekitarannya. Beberapa daun yang besar, berisi, seperti daun, batang berbeza dari segi saiz. Terdapat tumbuhan kecil, dan ada orang-orang yang memanjangkan dalam panjang yang berbeza.

Orkid Vanda mempunyai banyak bunga rata, sementara yang lain hanya boleh beberapa. Warna-warna yang paling biasa ialah coklat atau kuning dengan tompok coklat. Penanda boleh juga berwarna putih, oren, hijau atau merah. Orkid ini juga penyala sepanjang tahun bagi kebanyakan. Bloom berlangsung kira-kira 14 hingga 21 hari dan kadang-kadang lebih. Semua orkid Vanda adalah cerah dan jika anda memberikan jumlah yang tepat cahaya, tetapi mereka berkembang maju di.

Dalam penjagaan orkid Vanda, ingat bahawa mereka memerlukan sekurang-kurangnya kira-kira empat jam matahari sehari. Oleh kerana terdapat dua jenis cakera, terdapat beberapa pertimbangan dalam keadaan cahaya. Mereka yang meresap dengan daun berbentuk kurungan yang memerlukan cahaya matahari untuk setiap pusingan atau orang-orang silinder boleh mengendalikan matahari penuh. Malah, di kawasan iklim panas, anda boleh Vanda digunakan untuk hiasan luar.

Orkid vanda
Orkid vanda
Suhu, Orkid Vanda sesuai untuk iklim panas. Mereka berkembang terbaik pada 65 darjah Celsius atau lebih. Mereka juga sesuai untuk hari-hari panas dan sejuk yang banyak, jadi ia tidak terlalu panjang. Pada waktu malam suhu di bawah pertengahan 50-an tidak baik.

Apabila ia datang kepada lembapan, bunga-bunga ini akan suka! Kelembapan kira-kira 75 hingga 80 peratus adalah baik dengan orkid Vanda, tetapi meliputi sekurang-kurangnya dua kali sehari. Seperti kebanyakan orkid, apabila cuaca sejuk, air yang kurang. Seperti cuaca semakin panas, anda perlu memberi lebih banyak air. Orkid ini tidak digalakkan dalam pengairan lewat petang, kerana mereka mempunyai untuk menjadi kering pada waktu malam. Pada musim panas, Vanda setiap beberapa hari, dan satu atau dua kali seminggu untuk air yang dijual Vanda orkid. Walau bagaimanapun, bekalan air perlu dewasa Vanda setiap hari di lampu isyarat pada musim panas.

Orkid Vanda mempunyai akar cenderung untuk menjadi lembut, dan ia tidak seharusnya mengganggu akar, jika perlu, seperti keperluan repotting, kerana reput akar atau bakul yang busuk atau jika anda perlu bot yang lebih besar. Masa yang paling sesuai untuk repot ia adalah musim bunga lewat untuk awal musim panas.

Secara semula jadi dan dalam orkid Vanda liar yang tumbuh di batang pokok dan akar percuma dan terbuka kepada udara dan alam sekitar di sekeliling mereka, dan mengelakkan kelembapan dan nutrien dilepaskan. Vanda boleh berbeza dari segi jumlah 30 hingga 6 inci hingga lapan inci dan bunga boleh 3-5 inci lebih panjang daripada satu bulan untuk berkembang dari masa ke masa.

No comments:

Post a Comment