Saturday, October 10, 2015

Orkid Flower

Orkid, bunga keanggunan dan kecantikan keindahan, mempunyai lebih 700 jenis, lebih daripada lebih 25.000 spesies dan di atas 100,000 kacukan atau hibrid. Adakah anda tahu bahawa? Nah, anda lakukan sekarang. Amazing, bukan! Sebuah bunga indah didarab dengan nombor yang dinyatakan di atas membuat keluar begitu banyak bunga indah yang seseorang itu boleh bercakap pada dan pada kira-kira mereka. Walau bagaimanapun, terdapat jenis orkid yang paling dikenali dan boleh didapati untuk tujuan komersial atau peribadi. Anda juga boleh mendapatkan mereka dari hutan jika anda melawat satu untuk yang betul-betul di mana kebanyakan jenis ditanam dan terus hidup.

Tahukah anda orkid boleh membuat anda penagih! Bagaimana? Dengan sejumlah besar orkid di dalam dunia, ia adalah hampir mustahil untuk menentang sebaik sahaja anda mula mendapat tahu ini. Mereka adalah makhluk yang luar biasa yang agak menarik dan halus indah. Ini tidak terhad kepada hanya seorang ahli keluarga orkid tetapi untuk semua. Masing-masing mempunyai ciri-ciri tersendiri yang unik, keadaan semakin berbeza dan kelihatan cantik.

Walaupun terdapat banyak jenis bunga orkid tetapi di hadapan orang-orang yang menakjubkan yang menarik dan luar biasa terlalu ketinggalan. Mari kita mengetahui beberapa banyak orkid yang indah dan menawan:

Orkid Phalaenopsis
Orkid Phalaenopsis
Orkid Phalaenopsis (Moth Orkid)

Ini adalah Orkid yang paling biasa dijumpai digunakan sebagai tumbuhan rumah tangga. Mereka adalah sangat biasa kerana mereka mudah untuk tumbuh dan mekar semula dalam keadaan isi rumah purata. Ini adalah Orkid sempurna untuk pemula kerana mereka memaafkan kesilapan juga. Bunga-bunga yang Orkid Phalaenopsis dikatakan kelihatan seperti rama-rama dalam penerbangan, maka nama itu. Ini adalah salah satu jenis Orkid yang boleh anda dapati di mana-mana warna, menjadikan mereka hadiah yang sempurna untuk sesiapa sahaja dan bila-bila.

Cymbidium orkid
Cymbidium orkid
Cymbidium Orkid

Cymbidium orkid adalah satu lagi orkid popular terkenal kerana penggunaannya dalam korsaj. Bunga-bunga dari spesies ini terakhir untuk masa yang lama selepas mereka dipotong dan diletakkan di dalam air. Bunga-bunga telah dikenali untuk bertahan beberapa bulan jika diletakkan di dalam pasu dengan air. Ini jenis Orkid juga baik untuk pemula, tetapi perlu berada di lokasi di mana suhu jatuh ke dalam pertengahan 50-an pada waktu malam.

Paphiopedilum Orkid
Paphiopedilum Orkid
Paphiopedilum Orkid

Lady-selipar adalah salah satu jenis yang paling eksotik Orkid yang anda boleh dengan mudah mencari. Mereka adalah lebih sukar untuk berkembang kerana mereka perlu juga berakar. Jika anda boleh menyimpan sistem akar yang kuat, maka tumbuhan berbunga ini akan berkembang maju. Mereka memerlukan repotting setiap tahun untuk mengelakkan pembentukan garam dan untuk menggantikan nutrien berkurangan dari medium yang semakin meningkat.

Phaius Orkid
Phaius Orkid
Phaius Orkid

Spesies ini adalah sangat mudah untuk berkembang di dalam bangunan dan menghasilkan sejumlah besar bunga di tandan. Bunga-bunga yang sangat wangi dan boleh didapati dalam pelbagai warna. Orkid ini tidak hidup dalam suhu antara 65 dan 70, dengan malam sejuk yang jatuh kepada sekitar 60. Ini menjadikan mereka sesuai untuk tingkap drafty di rumah anda!

Vanilla Orkid
Vanilla Orkid
Vanilla Orkid

Kebanyakan orang tahu vanila untuk rasa yang besar dan bau yang boleh didapati di dalam ais krim, soda, dan wangian. Apa yang kebanyakan orang tidak tahu adalah bahawa ia berasal daripada Orkid. Ini jenis Orkid ialah sumber asal vanila dalam alam semula jadi. Mereka terkenal dengan bau dan kelompok besar bunga putih yang mereka keluarkan. Ini adalah salah satu jenis-jenis Orkid yang sukar untuk menyebarkan dan berkembang semakin jarang berlaku.

Laelia Orkid
Laelia Orkid
Laelia Orkid

Ini jenis Orkid tumbuh bunga yang besar yang boleh tumbuh hingga 8-12 inci dalam sesetengah tumbuhan. Mereka sebahagian besar menikmati terang, cahaya matahari langsung dan jenis boleh ditanam di kedua-dua kawasan panas dan sejuk. Anda juga boleh tumbuh spesies berpaut menyalak atau yang penyaliran tanah. Orkid ini adalah dianggap kuda beban Orkid kerana mereka telah digunakan untuk memupuk kebanyakan orkid yang paling indah yang popular hari ini.

Epidendrun Orkid
Epidendrun Orkid
Epidendrum Orkid

Epidendrun Orkid adalah salah satu genera mula ditubuhkan Orkid. Mereka menghasilkan tandan bunga sederhana pada buluh seperti batang. Anda boleh mencari orkid ini dengan kelompok bunga oren, kuning, lavender, merah, atau Fuchsia. Mereka memerlukan jumlah yang baik daripada cahaya tidak langsung dan akan mengalami banyak dari cahaya matahari langsung.

Cattleya Orkid
Cattleya Orkid
Cattleya Orkid

Orkid ini, secara rasmi dikenali sebagai ratu Orkid, adalah pra-syarat untuk semua majlis-majlis khas sebelum penciptaan spesies hibrid. Daripada semua jenis-jenis Orkid, jenis ini mempunyai salah satu daripada masa lampau yang paling sejarah tersendiri. Ia mengambil masa 4-7 tahun untuk Orkid ini cukup matang untuk bunga. Selepas itu, mereka akan mengeluarkan bunga dari tahun ke tahun jika dijaga dengan betul. Bunga-bunga ini boleh didapati dalam pelbagai warna, termasuk hanya kira-kira segala-galanya kecuali biru benar.

Dendrobium Orkid
Dendrobium Orkid
Dendrobium Orkid

Jenis-jenis Orkid adalah antara yang paling biasa dijumpai tumbuh-tumbuhan rumah tangga. Terdapat lebih daripada satu ribu jenis Dendrobium Orkid, dan semua mempunyai keperluan yang berbeza untuk udara, cahaya, dan air. Mereka boleh ditemui dengan bunga yang besar atau kecil hanya kira-kira mana-mana warna. Pastikan untuk rujukan maklumat penjagaan asas yang telah disediakan dengan Orkid ini apabila anda membeli ia.

Brassia Orkid
Brassia Orkid
Brassia Orkid

Orkid ini sering dirujuk sebagai "Spider Orchids" kerana saiz dan bentuk bunga. Memanjang, kaki kenaikan seperti membuat ini rupa Orkid seperti labah-labah. Bentuk labah-labah adalah seperti yang berkesan untuk pendebungaan kerana ia adalah sejuk untuk melihat. Ia direka seperti ini untuk menarik tebuan labah-labah memburu labah-labah yang di dalam habitat semula jadi. Apabila tawon bergerak untuk membunuh, kayu debunga kepada badan dan pemindahan kepada bunga akan datang. Kelopak bunga berwarna hijau atau kuning dan aksen dengan merah, warna-warna yang sama dengan labah-labah tempatan.

Masdevallia Orkid
Masdevallia Orkid
Masdevallia Orkid

Kebanyakan orang melihat Orkid bunga tropika dan percaya bahawa semua jenis Orkid hidup dalam persekitaran tropika. Masdevallia Orkid memecahkan stereotaip itu, yang memerlukan udara sejuk untuk terus hidup. Orkid ini adalah semulajadi untuk menyejukkan, puncak gunung yang lembap dan juga boleh didapati di bandar-bandar pantai sejuk. Apabila ditanam di rumah, mereka perlu disediakan dengan jumlah yang besar kelembapan untuk kekal sihat. Mereka menghasilkan bunga yg menarik perhatian yang berbeza daripada kebanyakan spesies Orkid lain.

Brassavola Orkid
Brassavola Orkid
Brassavola Orkid

Orkid ini menghasilkan bunga yang sangat unik berbentuk bahawa sama ada menarik atau menangkis perhatian rakyat. Kelopak orkid ini biasanya putih atau berwarna keemasan. Mereka juga terasa berat lurus ke bawah dari pangkal bunga. Orkid ini sangat mudah suai dan boleh menyesuaikan diri dengan yang semakin meningkat dalam rumah selama anda boleh memberikan cahaya yang terang yang mereka perlukan.

Vanda Orkid
Vanda Orkid
Vanda Orkid

Vanda Orkid adalah salah satu daripada jenis-jenis Orkid yang anda biasanya akan lihat dijual sebagai tumbuhan rumah. Orkid ini mudah untuk berkembang selama anda memberikan kehangatan dan banyak kelembapan. Mereka menghasilkan akar permukaan yang juga digunakan untuk menyerap air di atmosfera, jadi keadaan lembap adalah satu kemestian. Anda boleh mencari spesies hibrid pelbagai ini dalam hampir mana-mana warna dan saiz. Bunga-bunga sangat wangi juga bertahan selama beberapa bulan selagi keadaan kekal sihat.

Angraecum Orkid
Angraecum Orkid
Angraecum Orkid

Ini adalah yang paling terkenal daripada semua spesies Orkid kerana kajian Charles Darwin dijalankan di atasnya. Bunga orkid ini kelihatan seperti bintang dengan ekor, dan madu itu didapati pada akhir ekor yang panjang. Darwin hipotesis bahawa spesies rama-rama tunggal dapat melanjutkan sepuluh hingga el di Madagascar akan ditemui dan akan menjadi pendebunga tunggal spesies tumbuhan. Lama selepas kajian Darwin, kini kita tahu bahawa ini "hawk moth" benar-benar wujud sebagai beliau meramalkan.

Maxillaria Orkid
Maxillaria Orkid
Maxillaria Orkid

Ini Orkid terkenal kepada penanam Orkid tetapi tidak begitu popular, kerana mereka membesar menurunkan tunggal pada pancang pendek. Biasanya, mereka tidak dapat dilihat kerana mereka terletak di belakang jumlah yang besar daun bahawa kilang itu menghasilkan. Bunga-bunga ini dikenali sebagai seorang yang sangat wangi, berbau seperti kelapa dengan sedikit kayu manis. Ini adalah bagaimana mereka mendapat nama samaran "Coconut Orchid" itu.

Odontoglossom Orkid
Odontoglossom Orkid
Odontoglossom Orkid

Odontoglossom Orkid amat mudah menyesuaikan diri dan boleh ditanam dalam atau di luar jika disediakan tempat tinggal dan suhu panas. Spesies hibrid telah membuat Orkid ini tersedia dalam hanya kira-kira semua warna dan corak. Bunga-bunga ini terkenal dengan aroma yang kuat yang mereka keluarkan. Odontoglossom adalah salah satu jenis yang paling mudah Orkid berkembang, menjadikan mereka tempat yang sesuai untuk pemula.

Zygopetalum Orkid
Zygopetalum Orkid
Zygopetalum Orkid

Zygopetalum Orkid adalah salah satu kumpulan yang paling kecil apabila ia datang kepada jenis Orkid. Hanya ada 15 jenis spesies yang indah ini. Mereka menghasilkan bunga cantik dengan wangian yang begitu kuat bahawa ia boleh mengisi sebuah bilik. Ini bunga sering dikeluarkan secara komersil untuk digunakan sebagai bunga untuk kecantikan yang unik yang mereka berikan. Orkid ini juga salah satu daripada Orkid tertinggi yang boleh anda dapati: Mereka boleh membesar sehingga 2 kaki tinggi dengan daun hijau berkilat.

Bulbophyllum Orkid
Bulbophyllum Orkid
Bulbophyllum Orkid

Ini adalah kumpulan terbesar Orkid, dengan lebih daripada 2000 spesies yang disenaraikan. Mereka yang berasal dari memanaskan tempat di mana-mana di dunia. Menjadi seperti kumpulan besar spesies, anda akan mahu untuk merujuk kepada arahan yang diberikan dengan kilang yang anda terima. Orkid ini boleh menghasilkan bunga tunggal yang berlangsung beberapa hari atau pancang yang besar dengan putaran berterusan bunga. Mereka terkenal dengan bau yang kuat mereka mengeluarkan untuk menarik lalat, pendebunga utama mereka.

Miltonia Orkid
Miltonia Orkid
Miltonia Orkid

Ini Orkid menghasilkan kumpulan dua daun besar yang bercambah dari pseudobulbs. Mereka menghasilkan bunga dalam pelbagai warna, tetapi yang paling popular dalam merah jambu dan ungu. Orang-orang bunga juga boleh didapati biasa atau dengan titik dan jalur. Ramai orang membandingkan aroma jenis Orkid itu mawar. Mempunyai bunga yang terkenal dengan tahan lama; paling yang lalu bagi bulan sebelum pupus.

Anguloa Orkid
Anguloa Orkid
Anguloa Orkid

Anguloa Orkid biasanya dikenali sebagai "Tulip Orchids" kerana persamaan yang jelas. Mereka mengeluarkan bunga tulip berbentuk yang berbau kuat kayu manis. Anda boleh mencari orang-orang bunga yang berwarna merah, kuning dan putih kehijauan, bergantung kepada spesies. Setiap pseudobulb menghasilkan satu bunga setahun. Daun Orkid ini adalah daun luruh, bermakna mereka mati dan tumbuh semula setiap musim bunga.

Bletilla Orkid
Bletilla Orkid
Bletilla Orkid

Orkid ini biasanya ditanam sebagai tumbuhan tertutup kerana kemandirian tumbuhan. Anda boleh menyimpan orkid ini di dalam pakej yang sama sekali tak bertempat untuk beberapa bulan dan kemudian tanam dan menonton ia berkembang. Mereka berfungsi sama seperti mentol saka anda akan membeli untuk taman anda. Tidak seperti lain-lain jenis Orkid, ini menghasilkan pelbagai bunga dari bahagian atas daun, kadang-kadang menghasilkan sehingga 10 bunga setiap satu. Mereka yang paling biasa dijumpai dalam warna merah jambu dan ungu, tetapi warna yang lebih gelap memang ada.

Catasetum Orkid
Catasetum Orkid
Catasetum Orkid

Ini Orkid unik dikenali untuk meletup debunga mereka ke serangga tidak curiga kerana mereka makan dari madu. Mereka juga unik dari lain-lain jenis orkid dalam bahawa mereka makan di luar reput kayu untuk menambah pemakanan mereka. Orkid ini juga mempunyai tempoh yang tidak aktif di mana mereka menggugurkan semua daun mereka dan berkembang pancang untuk perlindungan. Anda boleh mencari Orkid ini dalam pelbagai jenis warna yang bergantung pada jantina tumbuhan khusus anda.

Cycnoches Orkid

Ini jenis Orkid menghasilkan rumpun besar bunga, dan sihat kilang yang lebih besar mereka akan. Mereka boleh didapati dalam hampir mana-mana warna dan tumbuh di pancang besar dan biasanya bunga beberapa kali setahun. Orkid ini adalah unik dalam bahawa mereka memerlukan tempoh yang kering selepas mereka menggugurkan daun mereka; menyiram mereka dalam tempoh ini akan menyebabkan akar reput dan Orchid akan mati.

Disa Orkid
Disa Orkid
Disa Orkid

Disa adalah salah satu daripada beberapa jenis Orkid yang tidak didebungakan oleh hanya satu spesies tunggal. Mereka telah berkembang beberapa kali untuk mendapatkan di mana mereka berada sekarang, menggunakan hampir setiap serangga pendebungaan utama dalam proses. Bunga-bunga yang dihasilkan biasanya merah dan tumbuh di tandan pada pancang panjang. Bunga-bunga ini biasanya digunakan sebagai bunga, tetapi adalah sukar untuk berkembang kerana keperluan keseimbangan mineralogi. Orkid ini juga terdedah kepada reput akar dan perlu disimpan pengering daripada kebanyakan jenis Orkid.

Gongora Orkid
Gongora Orkid
Gongora Orkid

Ini Orkid unik berkembang sejumlah besar akar permukaan, malah ada yang semakin meningkat sehingga lurus dan bukannya ke dalam tanah. Mereka juga memaparkan bunga di atas batang yang bermula tegak tetapi akhirnya selekoh. Orkid ini meletakkan keluar aroma yang tersendiri bergantung kepada spesies. Sebahagian daripada huraian-huraian yang biasa wangian Gongora Orchid adalah lilin lilin, kayu manis, dan buah pala.

Lycaste Orkid
Lycaste Orkid
Lycaste Orkid

Orkid ini menghasilkan tiga bunga kelopak yang biasanya ditandakan dengan bintik merah atau ungu. Bau bunga-bunga ini biasanya berbanding dengan cengkih atau kayu manis. Setiap batang menghasilkan satu bunga, tetapi setiap pseudobulb boleh menghasilkan beberapa batang. Mempunyai bunga yang disertai oleh daun urat. Ini Orkid benci untuk kering dan menghendaki supaya mereka kekal lembap pada setiap masa.

Ini adalah hanya beberapa jenis banyak, spesies dan hibrid orkid. Masing-masing, bersama-sama dengan orang-orang yang tidak disebut di sini, mempunyai beberapa spesies, kacukan dan saudara-mara tambahan yang termasuk di bawah payung mereka. Spesies dan hibrid dihasilkan oleh semua jenis orkid kadang-kadang sama sekali berbeza, melalui penampilan dan aspek-aspek lain seperti keadaan yang semakin meningkat, namun mereka mempunyai sesuatu yang sama.

Orkid benar-benar adalah bunga yang sangat indah dan indah. Dengan beberapa spesies yang ditemui setiap tahun, dan mungkin setiap hari, keluarga orkid terus berkembang lebih besar dan lebih besar untuk menjadi mungkin keluarga yang terbesar daripada bunga. Satu lagi fakta menakjubkan ialah bahawa majoriti ahli / saudara-mara dalam keluarga orkid yang agak berbeza antara satu sama lain. Jika seseorang meminta seorang peminat orkid, setiap ahli yang mempunyai identiti yang tersendiri dan faktor keseronokan yang terlibat adalah seperti yang ia menjadi ketagihan kepada mereka. Lebih banyak anda mengetahui tentang orkid, anda akan mengetahui bahawa kurang anda tahu tentang mereka. Mungkin orkid sejambak bunga megah dan mystifying!

1 comment:

  1. Casino Online for Money and For Everyone
    Casino Online 경상남도 출장안마 is the place for you to discover 부산광역 출장마사지 all the 제주도 출장샵 real money gambling games on offer from top 안성 출장안마 providers. From slots 제천 출장샵 to table games,  Rating: 3.7 · ‎5 votes

    ReplyDelete